Saturday, January 8, 2011

Muhasabah Diri

















1. Apakah tujuan aku dilahirkan di dunia?


2. Selama aku umur____ apa yang aku dah buat untuk Islam?


3. Masihkah ingat janji aku dengan Pencipta di Alam Rohani?


4. Andai aku mati esok? Adakah aku sudah bersedia?


5. Cukupkah solat 5 lima waktu aku setiap hari?


6. Adakah aku baca al-quran setiap hari?


7. Siapakah yang menciptakan matahari, bulan, bintang,dan bumi
yang aku pijak?




7 SOALAN SAHAJA...INSYA'ALLAH...SELAMAT MENJAWAB


"Hai manusia, sembahlah Tuhanmu yang telah menciptakanmu dan orang-orang yang sebelummu, agar kamu bertakwa"
( SURAH AL-BAQARAH AYAT 21)






"Semoga hari esok lebih baik dari semalam"

p/s : Lihatlah kebesaran Allah tika matahari terbenam dan terbit...
Allahu akbar!





No comments:

Post a Comment